Apotek Hjärtat, ett av sveriges största nätapotek, har blivit utsett till Sveriges grönaste apotek. Det är företaget Differ som frågat drygt 1000 personer inom åldrarna 15-75. Frågorna har tagit upp miljö och hållbarhet samt möjligheten för den tillfrågade att ge sin syn på varumärken inom nio olika områden.

Apotek Hjärtat har sedan länge arbetat för att förmedla denna bilden av sig själva. Något som nu gett resultat. Inom sin kategori har Apotek Hjärtat blivit utsett till Sveriges grönaste varumärke. Just miljö och grönt tänk är något som konsumenter ser som allt viktigare. För att möta detta behov har Apotek Hjärtat bland annat introducerat sin egen hållbarhetsguide 'Välj med Hjärtat'. Även kampanjen 'A hard pill to swallow' har tagit upp ämnet med hållbarhet och grön tänkande, något Sustainable Brands tyckte om. Kampanjen fick pris just av Sustainable Brands och utsågs till Årets insats 2020.

Läs hela Apotek Hjärtats pressmeddelande.